Skrbimo za svoje zdravje
Skrbimo za svoje zdravje

Prehranski nasveti

Pravilna prehrana je temelj zdravja in dobrega počutja ter vir energije za delovanje mišic in vse vitalne procese v telesu, poleg vadbe pa tudi bistvenega pomena za ustrezen napredek pri vzdržljivosti in moči.
Kljub pomanjkanju časa pri hitrem tempu življenja si je vredno vzeti čas, organizirati jedilnik in nameniti nekaj pozornosti hrani, ki jo uživamo.

NAČELA ZDRAVE PREHANE

  • Ne jejmo manj, ampak bolj zdravo.
  • Vsak dan pojejmo zajtrk.
  • Več manjših obrokov čez dan ugodno vpliva na počutje.
  • Obroke uživajmo v miru.
  • Ne stradajmo telesa, saj to povzroči več škode kot koristi.
  • Načrtujmo jedilnik in si čim večkrat pripravimo zdrave obroke.
  • Določimo si stalen urnik obrokov in si s tem uredimo presnovni ritem.
  • Hrano dobro prežvečimo.
  • Dajmo prednost kakovosti pred količino.

UŽIVAJMO ZDRAVE OBROKE

  • Uživajmo svežo, sezonsko, lokalno in polnovredno hrano.
  • Izogibajmo se predelani hrani.
  • Izogibajmo se alkoholu, saj vsebuje veliko kalorij, spodbuja tek in vpliva na prebavo maščobe v jetrih.
  • Pijmo vodo, sveže iztisnjene sokove ali nesladkane zeliščne čaje ter se izogibajmo pripravljenim sokovom.
  • Večkrat izberimo manj mastno meso (npr. perutnina in ribe).
  • Izberimo hrano, ki je pripravljena na žaru, kuhana ali dušena, izpustimo pa ocvrte ali panirane jedi.
  • Že pripravljene mešanice, ki običajno vsebujejo veliko sladkorja in soli, raje zamenjamo z žiti in kosmiči brez dodatkov.
  • Sadne jogurte zamenjajmo z navadnimi jogurti,kefirjem ali kislim mlekom. Sveže sadje in žita jim lahko dodamo sami.
  • Izdelke iz bele moke zamenjajmo s polnozrnatimi.
  • Namesto sladkarij in slanih prigrizkov raje večkrat posezimo po sezonskem lokalnem sadju.
Za lepšo prihodnost otrok
Za lepšo prihodnost otrok
 
Radi beremo
Radi beremo
 
Za medeno prihodnost
Za medeno prihodnost